facebook

KOD Ödülleri

Eczacıbaşı Topluluğu, kurucusu ve kurumsal sponsoru olduğu Türkiye Bilişim Vakfı tarafından matematik ve fen bilimleri alanında Türkiye’de ilk kez başlatılan eğitim oyunları yarışması KOD Ödülleri’nin ana sponsoru olarak oyunla eğitimi destekliyor. İlk kez Eczacıbaşı Topluluğu’nun 75. yılı olan 2017 yılında verilmeye başlanan ödüller ile hem ülkemizdeki oyun temelli nitelikli eğitim içerikleri ekosisteminin teşvik edilmesini hem de öğrencilerin ulaşabileceği kaliteli ve eğlenceli dijital eğitim materyallerinin nitelik ve sayısının artırılmasını hedefliyor.

Kod Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim düzeylerinde, bilişim teknolojilerinin eğitimdeki önemini ve katkısını vurgulamak, bu alanda fikir üreten, uygulama geliştiren ve uyarlama yapan kişi ve kurumların çalışmalarına güç katmak ve yetişmekte olan kuşakları özendirmek amacıyla düzenleniyor. Yarışma ile Türkiye’de ilk kez matematik ve fen bilimleri alanlarında geliştirilen eğitim oyunları ödüllendiriliyor ve dijital kuşağa yönelik eğitim müfredatı geliştirilmesine katkı sağlanıyor.

Yarışmaya dair detaylı bilgi  www.kododulleri.com/ sitesini ziyaret edebilirsiniz.



2017 yılında Kod Ödülleri’nde oyun kategorisinde birinciliği, kahramanının görevi hücreleri hayatta tutabilmek olan “Cellvivor” adlı oyun projesi ile Ali Gökhan Birçek kazandı. İkincilik ödülünü, Isaac adlı karakterin, gezegenler arasındaki gizemli maceralarıyla Newton Yasaları’nı oyunla öğreten “Isaac’i Anlamak” adlı oyun projesi ile Görkem Üner ve Yusuf Mete Saraçoğlu alırken, Furkan Bayri ise, karakterin asasından çıkan ışınla optik ve ışığın kırılmasını oyuna dönüştüren “Obsidian”  projesi ile üçüncülük ödülünün sahibi oldu.
 
2017 yılı Kod Ödülleri fikir kategorisinde ise, “Çarpala” adını verdiği fikirle Aysun Nurkaya birincilik ödülünü alırken, “Titanik’te Matematik” adlı fikirle Ebru Karayılmaz ve Ceren Künutkum Zobi ikinciliği, “Gizemli Piramit” adlı fikirle Kaan Salı, Tuğberk Dilaver ve Merve Nur Varol ise üçüncülüğü elde etti.  


Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı ve Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı, Özel Ödül'ü alan Mustafa Zafer Bolat ve Türkiye Bilişim Vakfı Genel Sekreteri Çağdaş Ergin

Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı tarafından verilen Özel Ödül’ü “Fun Math” ile Mustafa Zafer Bolat  kazanırken, Yapı Kredi Özel Ödülü’nün sahibi de “Renkli Tırmanış” oyunu ile Muhammed Duykan Bakay ve Esra Bakay oldu.  

2017 yılı için toplam ödüllerin 70 bin TL’yi bulduğu yarışmaya, 250’si oyun, 350’si fikir kategorisinde olmak üzere toplam 600 başvuru yapıldı. Bunlar arasından 26 oyun, 12 fikir projesi finale kaldı. Kododulleri.com sitesi 60 bin ziyaretçi tarafından, 145 bin kez görüntülendi.


 
OYUN KATEGORİSİNDE DERECEYE GİRENLER: 
 
Birincilik ödülü - Cellvivor
Oyundaki kahraman, bakteri hücresinden başlayarak sırasıyla hayvan ve bitki hücrelerinde bir maceraya çıkıyor. En önemli görevi ise, hücre ve organellerin yitirmekte olduğu bir takım işlevlerine yardımcı olarak hücreleri hayatta tutabilmek. (Biyoloji)
 
İkincilik ödülü - Isaac’i Anlamak
Newton Yasaları’nı; uyandığında etrafında kimseyi göremeyen Isaac’in gezegenler arası maceralarıyla, gizem ve merak seviyesini en üstte tutarak öğretmeyi amaçlayan bir oyun. (Fizik-Matematik)
 
Üçüncülük ödülü - Obsidian
Oyun, lise ve ortaokul çağındaki öğrencilerin optik ve ışığın kırılması konusunu kolay bir şekilde ve keyifli vakit geçirerek öğrenmeleri için tasarlandı. Karakterin asasından çıkan ışığın sınırlı sayıda ayna ve mercek yardımıyla kırılarak çıkış noktasına giden bir yol çizilmesi ve karakterin bu yolu izlemesini sağlamak üzere hazırlanmış bir yol bulma oyunu. (Fizik)


 
FİKİR KATEGORİSİNDE DERECEYE GİRENLER
Birincilik ödülü - Çarpala
Özellikle ilkokul seviyesindeki öğrencilere çarpma işlemini öğretmek ve hız kazandırmak amacıyla, üzerinde farklı sayılar yazan pullarla matematik öğretmeyi  öngören bir fikir.
 
İkincilik ödülü - Titanik’te Matematik
Temel oyunlaştırma öğeleri kullanarak düşünülmüş, Titanik gibi 7’den 70’e büyük bir kitlenin bildiği öğelerle hikayeleştirilen bu fikirde amaç; Titanik batarken karşılaşılan matematik problemlerini çözerek karakteri gemiden kurtarmak.
 
Üçüncülük ödülü - Gizemli Piramit
Gizemleri günümüzde dahi tam olarak çözülememiş Mısır Piramitleri’nde geçen, dışarı giden doğru yolu bulmak için karşılaşılan soruları doğru yanıtlamanın gerektiği bir oyun fikri.