...

“birliktebiz” reklam dünyasını da değiştiririz!

Eczacıbaşı Topluluğu, reklamlardaki zararlı toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını dönüştürmeyi amaçlayan Unstereotype Alliance Türkiye (Kalıpları Kıran Birlik, Türkiye) platformunun paydaşlarından oldu. Platform, reklamverenlerin, markaların ve reklamcıların ortaklaşa çalışmasıyla reklam ve medya içeriğini eşitlikten yana değiştirerek dünyaya örnek olmayı hedefliyor.

Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Birimi’nin (UN Women) tüm ilgili tarafları bir araya getirmesiyle oluşturulan küresel platform Unstereotype Alliance’ın Türkiye bölümünün lansmanı 13 Aralık Cuma günü İstanbul’da yapıldı. Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu (RTCEK) öncülüğünde, UN Women koordinasyonuyla yürütülecek olan iş birliği platformunun açılışına Reklamverenler Derneği (RVD) Başkanı Ahmet Pura ile UN Women Avrupa ve Orta Asya Bölge Direktörü Alia El-Yassir ev sahipliği yaptı.

Reklamlar, tartışmasız olarak “erkek”!

Reklamverenler Derneği tarafından 2018’de yaptırılan "Televizyon Reklamlarının 10 Yıllık Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırması", Türkiye'de reklamların cinsiyetinin değişmeyen bir biçimde “erkek” olduğunu göstermişti. Kadın ve erkeklerin sosyal rolleri değişse de, bu değişim reklam dünyasına henüz yansımıyor. Reklamda kullanılan ana karakterlerin sadece yüzde 35'i kadın ve kadınlar çoğunlukla ev işleri ile bağlantılı rollerde görülüyor. Bu toplumsal gerçekliğin karşısına çıkarak kalıpları yıkmayı, toplumsal cinsiyet eşitliğinin reklam dünyasına da yansımasını hedefleyen Unstereotype Alliance Türkiye platformu, önemli bir değişimin de öncüsü olmayı hedefliyor.

Eczacıbaşı Topluluğu, iletişimi de değiştiriyor!

Platformun Türkiye yapısına liderlik edecek 14 kurum arasında yer alan Eczacıbaşı Topluluğu için bu adım, uzun süredir devam ettiği fırsat eşitliği yolculuğundaki pek çok adımdan biri. Topluluk, fırsat eşitliği platformu birliktebiz'in lansmanını yaptığı ilk reklam filminde de toplumsal rolleri değiştiren ve kalıpları kıran örnekleri görünür yapmış, bebeğinin günlük bakımını üstelenen babalardan, forklift kullanan kadınlara dek Topluluk içindeki eşitlikçi örnekleri göz önüne çıkarmıştı. Topluluk markalarından Selpak da "Önyargıları Silelim" kampanyasıyla yerleşik kalıplara meydan okuyan bir iletişim kampanyası yapmıştı. Eczacıbaşı Topluluğu, toplumsal cinsiyet eşitliği yaklaşımını reklam dünyasına da yansıtmayı sürdürecek.


23.12.2019