...

Turizmin hijyeni ‘‘Profesyonel’’ ellerde

Ürün ve hizmetleri ile 5 bini turizm sektöründe olmak üzere 11 bin işletmeye çözüm sağlayan Eczacıbaşı Profesyonel, geçtiğimiz yıl yüzde 18 büyüyerek 65 milyar TL’ye ulaşan sektörde, pazarının iki katı üzerinde büyüme kaydetti. 2019 yılında odak noktasına ihracat çalışmalarını ekleyen şirket, Türkiye sınırlarını aşarak, uluslararası bir oyuncu olma yolunda ilerliyor.

Eczacıbaşı Topluluğu’nun dört ana grubundan biri olan Tüketim Ürünleri Grubu çatısı altında faaliyet gösteren Eczacıbaşı Profesyonel, işletmelere temizlik, hijyen ve gıda alanlarında çözümler sunuyor. Mevcut portföylerinin büyük çoğunluğunu otel, restoran ve kafelerin oluşturduğunu belirten Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grup Başkanı Semih Decan, ‘‘Eczacıbaşı Profesyonel ile en çok önem verdiğimiz sektörlerin başında turizm geliyor. Turizm sektöründe yaşanan tüm hareketler ev dışı tüketim sektörüne etki ediyor ve pazardaki değişimler her iki alanda da hissediliyor’’ dedi.

Turizm Bakanlığı verilerine göre, Türkiye’de 4000’i bakanlık işletme belgeli olmak üzere yaklaşık 11.500 konaklama tesisi bulunduğunu belirten Semih Decan; ‘‘Bu tesislerin yaklaşık yüzde 15’ine ürün ve hizmet sağlıyoruz. Türkiye genelinde toplamda 11.000 noktaya ulaşıyoruz. Bu noktalardan yaklaşık 5.000’i turizm sektöründe faaliyet gösteriyor. Bu nedenle turizm bizim en hassas noktamız” diye konuştu.

“Hedef, uluslararası bir oyuncu olmak”
Ev dışı tüketim pazarında büyümeyi sürdürdüklerini aktaran Decan, bu yıl en önemli gündemlerinin uluslararası pazarlardaki varlıklarını güçlendirmek olduğunu vurgulayarak sözlerine şöyle devam etti:

‘‘Özellikle profesyonel temizlik kimyasalları alanında bu yıl daha da aktif olacağız. Bu alanda bugüne dek Türkiye’nin dışında sadece Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan, KKTC gibi belirli pazarlarda faaliyet gösteriyorduk. Bu yıl ve gelecek yıllardaki hedefimiz ise Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarına yayılmak.’’

30.000 kişiye hijyen eğitimi verildi
Eczacıbaşı Profesyonel ile işletmelerin hayatlarını kolaylaştıran ve sektöre katkı sağlayan projeler geliştirdiklerine de dikkat çeken Decan, Eğitim ve Danışmanlık Birimi EP Akademi ile geçtiğimiz yıl yaklaşık 8.000 kişiye hijyen eğitimi verdiklerini ve son 4 yıl içinde toplam 30.000 kişiye ulaştıklarını söyledi. Decan sözlerine şöyle devam etti:

‘‘Yakın zamanda ev dışı tüketim alanındaki ihtiyaçları dikkate alarak ‘EP Uzaktan Eğitim Programı’nı da hayata geçirdik. Tasarladığımız bu programın endüstriyel temizlik ve hijyen alanında oldukça derin bir içeriği bulunuyor. 24 ayrı eğitim videosunun yer aldığı platform, herkese açık ve 7/24 eğitim alınması mümkün.’’

Eczacıbaşı Profesyonel’in bir diğer projesinin ise “Hijyende Mükemmellik” olduğunu aktaran Decan; “Hijyenin Belgesi” olarak görülebilecek bu proje kapsamında, akademi ekibimiz tarafından saha ziyaretleri gerçekleştirilerek, konaklama ve yeme-içme noktaları belirlenen kriterler doğrultusunda denetleniyor. İlk olarak İstanbul’da Eyüp ve Beşiktaş ilçelerinde hayata geçirdiğimiz bu projenin önümüzdeki dönemlerde kapsamını daha da genişleteceğiz” diye konuştu.

Çevreci ve tasarruf ettiren ürünler
Gebze’de kurulu olan Ar-Ge merkezlerinde dünyanın önde gelen firmalarıyla başa baş mücadele ettiklerini de sözlerine ekleyen Decan, ‘‘Ürün geliştirme ve üretim aşamalarındaki esneklik kabiliyetlerimiz ile müşterilerimize özel ürün üretebiliyoruz. Sürdürülebilirlik anlayışımız çerçevesinde iş ortaklarımızı tasarrufa yönlendiren, çevreci ürünler sunmaya önem veriyoruz. Hem kağıt hem temizlik kimyasalları ürün portföyümüzde daha verimli kaynak kullanımıyla hijyen sağlayan çözümler geliştiriyor, daha temiz bir dünya için çalışıyoruz.’’